Dagen idag

Då har den här dagen nästan gått.

Fönsterfolket dvs fyra pers (en besiktningsman, en pers från fönsterföretaget, en från bostadsrättsföreningen och en random snubbe?) var här 08.05 och kollade på fönsterbänkarna. Tydligen anses det att de är uppsatta på fel sätt. Jag tycker personligen att de verkar sitta tillräckligt bra. De är inte rangliga eller något. Orkar inte med att det ska krånglas mer nu. Själva fönsterbytet tog två veckor i våras då jag var tvungen att vara hemifrån på dagarna då jag normalt måste vara hemma dvs efter nattjobb. Så jag vill inte ha något framtvingat byte av fönsterbänkar med tillhörande ner- och återmontering av radiatorer som de snackade om.

Sen har jag varit hos optikern och provat ut linser igen. Har ju haft det i flera år men med ett långt uppehåll. Nu är jag sugen på det igen så det blev en grundlig undersökning på en timme. Ska prova dygnetruntlinser som man även kan sova med, men nu i början ska jag ta ut dem när jag sover.

Dygnetruntlinser är det närmaste man kan komma normal syn på det sättet att linserna sitter där nästan hela tiden och man behöver inte pyssla så mycket med dem eller byta till glasögon ofta. Ibland, men ganska sällan, får man ta ut dem och rengöra samt någon natt i månaden ska man sova utan dem. Nackdelen kan vara att man ser lite suddigt en stund när man sovit länge med dem men det handlar bara om några minuter. Sen ökar infektionsrisken något men brukar inte vara något problem. Dock är det ju individuellt hur man klarar att använda olika linser så man måste prova sig fram.

Om en vecka ska jag tillbaka för en ny koll och se hur ögonen reagerat på linserna.

Och mycket riktigt var jag helt slut efter den nästintill sömnlösa natten så jag sov på soffan 15-17



Foto från internet

Kommentarer