Förkyld

I tisdags vaknade jag med sträv hals och under dagen kändes förkylningen även i näsan. På onsdagen hade det trappats upp med riktig snuva och jag hoppade över träningen. Gick ändå till jobbet då jag inte hade feber och en karensdag nu i januari lockade inte efter fyra veckors sjukskrivning, jul och annat som varit.

Men igår när jag vaknade på eftermiddagen efter nattjobbet var det än värre. Visserligen ingen feber men skitont i halsen, konstant rinnande näsa och en trötthet i kroppen. Dividerade med mig själv i nästan två timmar om jag skulle till jobbet eller inte. Kom till slut fram till att det är bäst att stanna hemma och med facit i handen var det ett bra beslut, jag var helt slut på kvällen och sov mest. Men plånboken kommer fortsätta att kvida även efter nästa lön :-(

Känner mig något bättre idag och orkar sitta uppe i alla fall. Längtar efter att kunna träna igen.

Kommentarer