Böcker

Vet inte vad som hänt men jag verkar vara inne i någon form av bokkonsumtions...stim? Har handlat böcker som sjutton den senaste månaden och inte bara på bokrean utan kommit på att jag "behöver" någon bok även innan rean startade.

7 böcker och en filmbox har jag skaffat och jag tror nog att alla kommer till användning:

  • Olle Ljungström - Jag är både listig och stark. När boken kom ut 2011 så ville jag ha den direkt. Det blev så att jag köpte den men jag gav den till min syster i present istället och har sedan dess funderat på att köpa den till mig själv också. Nu blev det gjort äntligen.
  • Tomas Tranströmer - Samlade dikter och prosa 1954-2004. För att ha det samlat.
  • Per Morberg lagar husmanskost. Jag ville ha några gedigna recept med husmanskost och Per brukar hålla sig till okonstlad matlagning vilket jag gillar. Har redan lagat köttsoppa sidan 25.
  • Jamie Oliver - Jamies matrevolution. Inhandlades på bokrean efter lite bläddrande. Fanns intressanta recept och Jamie är också okonstlad varför hans matlagning passar mig. Visserligen för mycket olivolja i det mesta men det kan man ju utesluta :) Har ledan lagat Asiatisk kycklingnudelsoppa sidan 37. Ett tips; ha inte i 2 msk soja, då blir soppan mörkbrun. Ha ev i 1 tsk soja och smaka av med salt istället.
  • Vårt bröllop - Kronprinsessan Victoria och prins Daniel 19 juni 2010. På bokrean. Ett impulsköp som gör att jag känner mig som en tant som prenumererar på Svensk Damtidning. Men det är jag inte!!
  • Virka mina bästa amigurumis - Mia Bengtsson. Helt enkelt för att jag vill börja virka amigurumis. Är kär i apan på sidan 36. Vet inte om jag klarar av att virka den som nybörjare. Får nog börja med moroten på sidan 16.
http://webmosterhelene.blogspot.se/2012/09/virkat-liten-sot-apa.html

  • Sushi. En bok som leveraras med rullmatta i bambu och ätpinnar. Ville ha en bok som visar grunderna i att tillaga sushi så jag kan börja göra själv.
  • Allt med Albert & Herbert. En box med 8 dvd som innehåller alla avsnitt som sändes på tv, en dvd med extramaterial bla det första avsnittet från 1974 där Lennart Lundh spelade Herbert. Revyn Sommarkvetter och ett avsnitt med Carl-Einar Häckner som kom in som Herberts halvbror när Albert avlidit i serien Herbert & Robert. Hela julkalendern från 1982 med 24 avsnitt. Dessutom intervju med Tomas von Brömssen och skaparna till den engelska originalserien Steptoe and Son. En fullständig nostalgitripp!






Kommentarer

  1. Tack för boken, helt underbar! Och, jag vill ha en arigumi!!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan virka en åt dig sen när jag kan :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar