Jublande glad

Idag lämnade jag in min avskedsansökan så snart är jag inte längre landstingsanställd. Och det känns så befriande! Skönt att få lämna en arbetsgivare för vilken man enbart är en lätt utbytbar kugge i hjulet som man inte behöver måna om mer än fina ord på planeringsstadiet i politikernas papper men som aldrig når oss på golvet. Det har känts som att ledningens sätt att bemöta missnöje, dålig arbetsmiljö, bristande patientsäkerhet och orättvisa löner är att säga: "sluta om det inte passar" och nu tog jag äntligen klivet och gjorde det!

Jag har fått en tillsvidareanställning inom kummunen på ett servicehus och jag ser fram emot att se sjuksköterskeyrket ur ett annat perspektiv. Har tidig semester i år och efter det går jag inte tillbaka :-)
Enda smolken i bägaren är att lämna många fina arbetskamrater kvar men tyvärr är det nödvändigt eftersom jag inte kan ta dem med mig.



Kommentarer

  1. Fan va glad jag är för din skull:D Du kommer att bli saknad, men dina nya arbetskamrater får en kanonbra arbetskamrat!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag läste om din "resa" på viktop.se.. Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig, då jag kommer få remiss till akademiska men vill vidare till privat vårdgivare (såg att du vart på sophiahemmet). Maila mig gärna :) Hälsningar, Sofia

    email: Soophia_21@hotmail.com
    D.S Du kan ju ta bort den här kommentaren sen om du vill :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar