Fullt upp

Har så fullt upp i och med nya jobbet att jag inte hinner eller orkar skriva i bloggen ens. Stor omställning att byta från nattjobb till dagjobb på heltid. Och oj så mycket man måste lära sig. Är nu inne på min tredje vecka och idag var det premiär för att stå på helt egna ben då jag var ensam ssk på stället. Tur att dagen var lugn och allt gick bra. Fick faktiskt lite uträttat också.
Är fantastiskt trött när jag kommer hem men undviker att falla för frestelsen att sova middag. Bättre att tvinga sig själv att vara vaken och gå och lägga sig tidigt i stället.
Alla medarbetare jag hittills träffat verkar jättegulliga och jag trivs väldigt bra. Det som kan vara frustrerande är att det är mitt i semestertider så många ur ordinarie personalen inte är på plats. Svårt när man inte har så många vana personer att fråga när det dyker upp saker. Men jag och min likaledes nyanställda kollega hankar oss fram ganska så bra även om inte allt går som på räls...vi kan ju själva omvårdnadsdelen sen tidigare, men det är rutinerna runtomkring som vi inte hunnit lära oss ännu. Får se hur det blir på hösten när den riktiga verksamheten med möten osv drar igång, nu går allt lite på sparlåga.

Här jobbar jag:




Kommentarer