Älgkött

Min vän som haft en veckas semester för att jaga älg kom förbi igår med en fin bit färskt älgkött på 900 gram.

Jag ska erkänna att det var en beställning från min sida egentligen. Jag ville köpa lite älgkött om de hade en lyckad jakt men naturligtvis ville han inte ha betalt. Lovade att sticka ett par rejäla raggsockor att ha i stövlarna åt honom i utbyte. Eftersom jag är periodare i stickandet varnade jag att i värsta fall kan det dröja till vårkanten innan de är klara, men ändå :)

Jag var inte förberedd på att laga älgkött just nu (kylen full med mat för flera dagar) så jag har lagt köttet i frysen och planerar en tjälknöl så småningom. Egentligen lite tråkigt att behöva frysa fint kött men för just tjälknöl är det ju nödvändigt.

Medverkande på fotot även katten Juana.


Kommentarer