1 december

Den första december får man äntligen öppna den första luckan i adventskalendern!

Oj, vad jag längtade efter det när jag var barn.

Jag hade inte så särskilt bra när jag var barn. Det var på 1970-talet också, Inte curlingföräldrarnas storhetstid, och säkert 15 år innan någon chokladkalender ens var påtänkt. Hade det funnits så kanske den hade varit för dyr eller en alltför oortodox variant till adventskalendern som den var tänkt.

Men dessa bildkalendrar har jag vuxit upp med!

Jag älskade dessa adventskalendrar med en liten teckning för varje dag i december. Var så full av förväntan om dagens lucka skulle innehålla en tomte med lykta, en rödbröstad domherre, en havrekärve eller en tomtenissa med en stickning. Allt var välkommet om det hade det minsta julmotiv.

I år har jag själv två kalendrar, min man en, och så har jag skickat ett varsitt litet till mina barn som inte bor hemma.

Mina barns:



Min muminkalender, så fånig :D:


Rickard Söderbergs härliga kalender:





Kommentarer